Els hi vam proposar que pensessin temes del seu
interès, així que van sortir més de 15 temes i els i les alumnes es van agrupar
amb un grup segons el que volia investigar.
A partir d’aquí van preguntar-se què volien saber
sobre el tema que van escollir i es van
emportar la pregunta a casa. Un cop van contestar la resposta la van portar a
l’escola i molts nens i nenes per reforçar la resposta van portar fotografies,
dibuixos, la resposta escrita en un paper…
A classe els nens i nenes es van agrupar per grups van enganxar tota la informació que tenien en una cartolina.
A classe els nens i nenes es van agrupar per grups van enganxar tota la informació que tenien en una cartolina.
Important esmentar que cada membre del grup tenia una
responsabilitat, un càrrec. Van ser els següents:
Mediador/a: ajuda a resoldre algun
problema entre membres del grup (en el cas de que hi hagin):
De material: És qui porta i recull el
material utilitzat.
Pregunta: És qui fa les preguntes i
resol els dubtes del grup amb la mestra.
Veu: és l’encarregat de fer que
el grup mantingui un to de veu moderat.
Un cop preparat el mural van analitzar la informació
que havien enganxat i es van preparar l’exposició que més tard van presentar
per grups. Mentre preparaven el que dirien ho anaven anotant en un paper per recordar-se.
Us podem assegurar molt sincerament que ha sigut una
experiència increïble, on han après sobre el tema escollit, però sobretot han
après a respectar les opinions de companys de grup, a saber esperar, a responsabilitzar-se
de la seva tasca, a parlar en públic, a estructurar la informació, etc.
Estem molt contents i seguirem fent durant el 2r
trimestre!
Us deixem un recull de tot el que us hem explicat!!!