Estem convençuts de que els patis
són un dels principals escenaris d’experiència pel que fa a aspectes tan
importants de l’aprenentatge com la convivència o la resolució positiva
de conflictes. Des d’aquest punt de vista, el considerem un escenari educatiu
de primer ordre, perquè és l’escenari natural per desenvolupar algunes de
les competències bàsiques que orienten el treball de l’escola i marquen
les fites amb què aquesta està compromesa (autonomia i iniciativa
personal, competència social, etc.)
Per a molts
infants, l’estona de pati constitueix el temps diari de joc compartit més
intens, on conviuen amb diferents infants, amb diferents interessos, la qual
cosa provoca moments de convivència d’alta intensitat.
El pati és
un espai clar de convivència i col·laboració on la major part dels conflictes
es resolen de manera natural sense intervenció del mestre o de la mestra, tot i que nosaltres estem alerta per si hem d'intervenir de manera conciliadora.
Els
processos educatius que es donen de manera espontània i que considerem més importants
són: escoltar l’altre, posar-se d’acord, fixar objectius comuns, formació del concepte d’un mateix, l’autoestima, la
imaginació i resolució de conflictes, l’aprenentatge, assaig-error... però
encara hi ha un llarg etcètera.
No en tenim
cap dubte, el pati és un espai educatiu.
Gaudiu de
les fotografies!